Anna palautetta

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Yritys:

K: Missä noutopisteenne sijaitsee?
V: Noutopisteemme sijaitsee Turussa osoitteessa Tierankatu 4, 20520 Turku.

K: Onko teillä toimipisteitä muualla kuin Turussa?
V: Tällä hetkellä meillä ei ole toimitiloja muissa kaupungeissa.

K: Mistä tiedän, että teihin voi luottaa?
V: Kannettavatietokone.fi on toiminut jo yli 10 vuotta ja toimitamme vuosittain tuhansia kannettavia tietokoneita asiakkaillemme. Olemme myös sitoutuneet Luotettavaa toimintaa -laatumerkin sääntöihin. Verkkoteollisuus Ry:n Luotettavaa toimintaa -laatumerkki on tarkoitettu kaikille Suomessa toimiville kuluttajaverkkokauppaa käyville yrityksille. Laatumerkin avulla yritys voi osoittaa asiakkaalle toimivansa lain ja sääntöjen mukaisesti. Kannettavatietokone.fi on sitoutunut noudattamaan näitä sääntöjä, ja saanut siitä johdosta Laatumerkin. Pääset tutustumaan sääntöihin klikkaamalla Luotettavaa toimintaa -logoa.

Laatusertifikaatti - Suomen Verkkoteollisuus Ry

Tilaaminen:

K: Mitä maksutapoja teillä on käytössänne?
V: Meillä voit maksaa ostoksesi Osuuspankin, Dansken, Nordean, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, Tapiolan, Paikallisosuuspankin, S-Pankin, Aktian, Nooan sekä Säästöpankkien pankkitunnuksilla. Luottokorteista meillä kelpaavat Visa ja MasterCard. Yritysasiakkailla on lisäksi mahdollisuus ostaa tuotteita laskulla, e-laskulla tai leasing-sopimuksella. Yksityishenkilöillä on mahdollisuus ostaa tuotteita Jousto laskulla, jossa on 14 päivän maksuaika. Käytössä on myös Nettiluotto sekä Jousto -osamaksu yksityishenkilöille. Lisätietoja osamaksuvaihtoehdoista saat täältä.

K: Kuinka pitkä on toimitusaikanne?
V: Jos tuotetta on tilaushetkellä varastossa (varastosaldo näkyy tuotteen tiedoissa), toimitusaikamme Suomeen on 1-3 arkipäivää.

K: Kuinka paljon ovat toimituskulut?
V: Jos noudatte tuotteet noutopisteestämme, toimituskuluja ei veloiteta lainkaan. Postin kautta toimitettaessa toimituskulut ovat 13,90 € perille asti kuljetettuna. Käytämme aina Postin korkeimpia Flex-palvelutasoja, joihin sisältyy perille toimitus ja kuluttaja-asiakkaille myös yhteydenotto ennen toimitusta, sopivan toimitusajankohdan varmistamiseksi.

K: Miten tietoni suojataan tilausta tehdessäni?
V: Tietojen syöttäminen suojataan huipputurvallisella 128-bittisellä SSL salauksella.  Sertifikaatin myöntäjä on GeoTrust ja lisätietoja SSL-salauksesta saat esimerkiksi suomenkielisestä Wikipediasta. Itse maksutapahtuma tapahtuu aina oman pankinne tai luottokunnan palvelimella ja on näin ollen yhtä turvallista kuin laskun maksaminen verkkopankissa.

K: Yritin tehdä tilauksen luottokortillani, mutta tilaus epäonnistui. Mikä mahtaa olla vikana?
V: Yleisimmät ongelmat luottokorttien kanssa ovat virheellisesti syötetyt tunnukset, ylittynyt/ylittyvä luottoraja, tai luottokorttia ei ole liitetty verkkomaksamisen piiriin. Jos edellä mainitut asiat on tarkistettu ja kunnossa, voitte ottaa yhteyttä meihin, niin selvitämme asian.

K: Voinko maksaa ostokseni osamaksulla?
V: Kyllä. Yksityisasiakkaat voivat maksaa osamaksulla ja yritysasiakkaat leasingilla.

Tuotteisiin liittyvät kysymykset:

K: Mitä tarvikkeita koneen mukana tulee? Tuleeko laturi, virtajohto ja akku aina mukana?
V: Kaikissa myymissämme koneissa on mukana laturi, virtajohto sekä akku. Tuotepakkaus saattaa sisältää myös muita tarvikkeita, kuten laukun tai hiiren, mutta siinä tapauksessa ne on mainittu kyseisen tuotteen tuotesivulla erikseen.

K: Tuotekuvassa koneen näppäimistö näyttäisi olevan ilman "ääkkösiä". Onko koneen näppäimistöasettelu siis pohjoismaalainen ja sisältääkö se "ääkköset"?
V: Kaikissa myymissämme koneissa on skandinaavinen "ääkköset" sisältävä näppäimistö, ellei tuotteen tiedoissa ole erikseen muuta mainittu. Tuotekuvat tulevat yleensä valmistajan kuvapankista ja siksi niissä saattaa näkyä poikkeava näppäinasettelu.

K: Ostin kannettavan ja sen mukana tuli Microsoft Office asennettuna. Hetken kuluttua käyttöoikeus kuitenkin päättyi enkä löydä avainkoodia mistään?
V: Kannettavien mukana toimitettava Office-paketti on aina kokeiluversio, ellei tuotteen tiedoissa ole erikseen muuta mainittu. Kokeilujakson päätyttyä teidän pitää ostaa tuotteen lisenssi, jos haluatte jatkaa käyttöä.

K: Ostin kannettavan ja sen mukana tuli virustorjuntaohjelma. Hetken kuluttua käyttöoikeus kuitenkin päättyi enkä löydä avainkoodia mistään?
V: Kannettavien mukana toimitettava virustorjunta on aina kokeiluversio, ellei tuotteen tiedoissa ole erikseen muuta mainittu. Kokeilujakson päätyttyä teidän pitää ostaa tuotteen lisenssi, jos haluatte jatkaa käyttöä.

Palautusoikeus:

K: Haluaisin palauttaa tilaamani tuotteen. Miten minun tulee menetellä?
V: Meiltä ei tarvitse ostaaa "sikaa säkissä", sillä kannettavatietokone.fi:n tuotteilla on aina 14 päivän täysi palautusoikeus pois lukien tuotteen vastaanottopäivä.

Ennen palautusta ottakaa yhteyttä myyntiimme sähköpostilla tai puhelimitse ja neuvomme miten teidän tulee menetellä. Palautukset tulee tehdä Postin asiakaspalautuksena osoitteeseen LapTech Oy, Tierankatu 4, 20520 Turku. Palautus on asiakkaalle aina maksuton.

14 päivän tutustumisjakson aikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen, eli kannettavan saa käynnistää ja sitä saa käytttää, kunhan tuotteeseen ei tule käytön jälkiä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tuotteen on oltava palautettaessa uutta vastaavassa kunnossa ja kaikki alkuperäiseen pakkaukseen kuuluva (myös itse pakkaus) on palautettava. Tiettyjen tuotteiden, kuten ohjelmistolisenssien, käyttäjän toivomusten mukaan räätälöityjen kannettavien ja sinetöityjen tuotteiden, kuten muistikampojen palautusoikeus on rajoitettu. Lähtökohtaisesti verkkokaupan palautusoikeus on rajoitettu vain kuluttaja-asiakkaisiin, mutta yleensä hyväksymme palautukset myös yritysasiakkailta, jos edellä mainitut muut ehdot täyttyvät.